maandag 04 februari 2019
Wereldwijde verkoop Volvo Cars groeit 16,7% in januari
Wereldwijde verkoop Volvo Cars groeit 16,7% in januari
Volvo Cars start het jaar 2019 voortvarend, met een wereldwijde verkooptoename van 16,7% in de maand januari, ten opzichte van dezelfde periode een jaar geleden. Alle voor Volvo belangrijke regio’s – de Verenigde Staten, China en Europa – droegen bij aan deze groei.
In januari verkocht Volvo Cars in totaal 50.679 auto’s, mede door de blijvende vraag naar de bekroonde SUV-modellen. Ook de verkoop van de nieuwe V60 en S60 draagt bij aan de sterke toename.
De verkoop in China nam toe tot 11.957 auto’s in januari, ofwel 3,6% meer ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Deze toename is grotendeels te danken aan de sterke vraag naar de lokaal geproduceerde XC60 en S90.
In de Verenigde Staten steeg de autoverkoop in januari met 5,2% tot 5.854 voertuigen vergeleken met dezelfde maand in 2018. De vraag naar de XC60 is in deze regio het grootst, gevolgd door de XC90.
De Europese cijfers tonen de grootste toename. De afzet steeg tot 26.195 auto’s in januari 2019, ofwel 24,4% meer dan een jaar eerder. Vooral verantwoordelijk hiervoor zijn de XC60, XC40 en nieuwe V60.
Regio |
Januari 2018 |
Januari 2019 |
Verschil |
Europa |
21.061 |
26.195 |
24,4% |
China |
11.537 |
11.957 |
3,6% |
Verenigde Staten |
5.567 |
5.854 |
5,2% |
Overig |
5.274 |
6.673 |
26,5% |
Totaal |
43.439 |
50.679 |
16,7% |
In januari was de XC60 wereldwijd het bestverkochte model, met 15.593 verkochte exemplaren ten opzichte van 11.656 auto’s vorig jaar. De XC40 laat een resultaat zien van 8.113 verkochte modellen (2018: 395 auto’s), terwijl de XC90 6.520 verkooporders liet noteren in vergelijking met 6.772 in januari 2018. De Volvo V40 en V40 Cross Country behaalden een verkoopresultaat van 4.921 exemplaren (2018: 6.043 auto’s). De nieuwe V60 Estate werd in januari 4.097 maal verkocht.
Terug naar het overzicht